Trompe l'oeil was Alexander Wang's big talking point for pre-fall. Menswear fabrics and strict tailoring were the collection's dominant motifs, but in his hands, classic houndstooth patterns and glen plaids became burnout sweaters and intarsia knit dresses, while jackets layered in transparent mesh were slit at the collar and lapels, the better to weave your long hair through. The concept extended to accessories: Mesh booties were designed to look like old-fashioned seamed panty hose, and the season's new clutch was a sunglasses case blown up to exaggerated proportions.
As wacky and musical as all that sounds, the results were seriously chic. Less "street" than his latest runway show, the vests, pencil skirts, and pants had the feeling of wear-to-work pieces for girls who have the good fortune to work in creative fields. (The leather harnesses on the jackets and coats, for the record, were 100 percent removable.) Just don't call what Wang does "downtown." Months away from opening a 5,000-square-foot store in Beijing, as he is, he shouldn't have to remind anyone that his is a global brand. One in which handbags play a significant role. Rocco fans will be pleased to hear that there's a smaller version with a lunchpail-style zipper that's been dubbed "the Rockie" in the new lineup.
Nicole Phelps
Fiel seguidor de Helmut Lang o Marc Jacobs, Alexander Wang sabe mezaclar magistralmene el estilo de sus "ídolos" y darle una capa de suavidad. Su pre-colección se centra en faldas muy cortas , pantalones pitillos y vestidos de cockail por la rodilla. la paleta de color es sencilla: burdeos, gris, blanco y el siempre presente negro.
El trampantojo tiene presencia en toda la colección, hay que acercase bien, y prestar toda la atencíon para no confundir lo que uno está viendo. Chaquetas que se convierten en vestidos y faldas superpuestas en vestidos.
El plisado aparece en minivestidos rojos y blancos y en tejidos livianos con mucha caída. Y sus zapatos se feminizan dejando atrás la plataforma y los altísimos tacones.
Alexander está a punto de abrir una tienda de mas de 5000 m en Pekín y dice sentirse interesado por todo el proceso de expansión de su marca al mundo asiático. "Siempre he querido tener una visión global de mi empresa, estar encima de cada detalle y ser fiel al concepto por el que empecé a trabajar muy duro. La tienda Alexander Wang en Pekin supone un paso adelante en mi proyecto y un acercamiento a mis orígenes".
Miguel Becer
T by Alexande Wang has been more than just a T-shirt line from the start, but the designer continues to push the boundaries of his less expensive collection. New for pre-fall were leather separates, often mixed with ponte jersey to keep prices hovering around the $500 sweet spot. He added more wovens to the mix, too. Button-downs and shirtdresses, for example, were streamlined takes on the tricked-out tops in his tailoring-focused signature line. At the other end of the sexy spectrum was a stretchy burgundy dress with mesh insets at the hips that also had its precedent in his big-sister brand. All that was missing were the sharply cut blazers. For that kind of quality tailoring, Wang fans will have to turn to the main collection.
Nicole Phelps
Wang nunca se olvida de su hija pequeña y marca más asequible, T by Alexander Wang. Y propone una pre-colección en blanco, negro, rojo y azul. Shorts y faldas muy cortas y pitillos tobilleros que se mezclan con zapatos abiertos en negro y con tacón más bajo que en otras ocasiones. Sin duda las prendas estrellas de la pre-colección son las camisas de muselina en sus diferentes tonos y las cazadoras vaqueras más cortas y sencillas.
Caracterizado por evolucionar, el diseñador decidió lanzar T dos años después de crear Alexander Wang, y no lo hizo como una línea de difusión, sino como una segunda colección paralela a la que presentan en pasarela. Con sus dos marcas pretende responder a las necesidades de todos los consumidores y convertir su nombre en una idea global a la que todos puedan acceder.
Rodeado de un familiar y acogedor equipo, Alexander Wang prepara su pistoletazo de salida en Pekin inaugurando nueva tienda para la próxima temporada y con el convencimiento y la ilusión de ir haciendo las cosas bien.
Miguel Becer
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